2011. október 1., szombat

Interjú Ketrin SK Ékszerek, Kreatív világa-val!


Kezdjük a kezdeteknél… Mióta foglalkozol ékszerkészítéssel?
Ékszerkészítéssel, talán ennyire aktívan egy éve foglalkozom,  de a kreativitás már kiskorom óta végig kísér. Elsőnek csak magam szórakoztatására csináltam, meg persze barátoknak, családnak!  Aztán ahogy múltak az évek, úgy vettem egyre komolyabban a kézművészetet. 

Milyen technikával/kkal dolgozol?
Hát ez elég tág fogalom, mert már elég sok mindent kipróbáltam. Elsőnek a rajzolás volt, de ez csak tényleg hobby szinten. Ezt követte a szabás-varrás, (fehérneműket főleg), utána jött a decopauge technika, majd a szövés, elsőnek állványon, majd vagyis most már szövőszéken, amit nagyon imádok. Utána megismerkedtem a csomózót karkötőkkel, ezt a technikát elkezdtem variálni gyönggyel. Jött egy - két gyöngy ékszer is. Majd rátaláltam-rámtalált a polymer-clay (süthető gyurmára) és szerelembe estem .) Magával ragadott, hogy ha szeretnéd bármit meg lehet formálni, és mindezt persze miniatűrben. Valami csodás dolog, hogy akár egy sütit akár egy használati tárgyat, bármit elkészíthetsz.


Hol találkoztál először ezzel/kkel a technikával/kkal?
A rajz az adott - iskola :), a szabás-varrás ezt már a családi vállalkozás szülte magával hogy találkozzak vele és tanuljam, akadtak érdekes fehérneműk, ott sem kellett a szomszédba menni egy-két egyedi randi-fehérneműért :)). A decopauge-technikával kedves barátnőm és egyben szintén kézműves Lothaller Edina avatott és avat is még be a fortélyokba, és számos más technikába! A süthető gyurmával Párom és Családom lepett be egy bevásárlás alkalmával, innen indult minden. Elsőnek emlékszem a kislányom gyurmájával kísérleteztem abból formáztam a különféle dolgokat, féltem felhasználni addig míg meg nem győződtem róla hogy tudok belőle alkotni valamit. Szeretek saját magam kísérletezni, és kitalálni hogy mit hogyan. De azért van olyan is hogy néha elakadok akkor jön a világháló és segít benne :) 

Mi volt az első ékszered, amit elkészítettél?
Huu, mi volt első ékszerem?? Melyik technikából?? :)
Hát süthető gyurmából talán egy karácsonyfa volt, utána meg egy kék rózsa. De talán ezek még nagyon-nagyon kezdetlegesek voltak ahhoz képes amiket most csinálok! :) Valahol el kell kezdeni, és folytatni-folytatni, hisz a gyakorlat teszi a "mestert"! Szerintem minden egyes alkotással mindig fejlődik az ember, és még egy "mester" is tanul mindig valami újat! :) Az alkotás nem csak öröm, hanem saját magad fejlesztése is!

 Volt már kedvenc alkotásod, és ha igen mi volt az?
Kedvenc alkotás mindig van, és lesz. Nálam mindegyik a kedvenc alkotásom, hisz mindegyik ékszerbe amit elkészítek egy darabka ott van belőlem is, hisz szívvel lélekkel készítem, és szeretem az ékszereimet. De talán van egy darab amitől a Párom nem válik meg, mert nagyon szereti és büszke rá. Ő " Fuhur"  a vörös sárkány! Amire meg Én vagyok nagyon büszke az a Kalap ékszer kollekcióm! 

Hol szoktál alkotni?
 Alkotni a kis "műtermemben" szoktam, ahol mindig kisebb káosz uralkodik, de így a tökéletes, ott helyezkednek el minden kellékem, dobozom, alapanyagom.,sz.gépem. Innen mindenre rálátok, innen tartom Veletek is a kapcsolatot :)

Mi inspirál a munkáidban?
Talán egy szóval tudnám ezt leírni, és jellemezni: az Élet!!
Ebbe beletartozik MINDEN, a Családom, barátok, ismerősök, a mindennapok, akár egy jó süti amit éppen ebéd utánra készítettem, a Kislányom kedvenc "hősei", játékai. A különleges kérések Tőletek, az ötletek amiket mondtok, vagy csak sugalltok felém, hogy ilyet szeretnétek. A boltunkba bejáró vevők, vagy csak a reggeli ágyban fekvés és közben a mélázás, és gondolkodás! 

Melyik korosztálynak szólnak a munkáid?
Szerintem korosztály nem igazán létezik, hisz számomra nincs idős, és nincs fiatal sem. Tudod mindenki addig fiatal, míg annak érzi magát! Volt már 5 éves vásárlom is, és volt már 65 éves vásárlóm is! :) Sőt ismerek olyan kézművest aki több mint 60 éves, és vetekszik egy 30 éves fiatalos lendületével, és kitartásával / Lőrinczy Ildikó / aki simán a hátára dobja kis batyuját és neki indul a világnak vásározni a kis textiljátékaival! Szóval ezek után számomra tényleg nincs korosztály!


Milyen további terveid, ötleteid vannak, meddig szeretnél még ezzel foglalkozni?
Nagyon nagyon sok tervem van! Amik már félig meddig meg is valósultak. Pesten már a 3-dik üzletben találhatóak meg az ékszereim, amire nagyon büszke vagyok. Amire még büszke vagyok, hogy már 4 hónapja rovatom van a Zsiráf Magazinban, remélem így folytatódik továbbra is. Eközben a Családdal Pályázatot nyújtottunk be a Vidékfejlesztéshez és a Projektünk elfogadásra került. A pályázat lényege szintén az ékszer illetve ajándék tárgyak készítése, és fejlesztése. Ezzel egy síkon Balassagyarmaton a meglévő Üzletünket átalakítjuk teljesen "Kézművesek Háza"-vá, ahol sok kézműves és őstermelő termékei-portékái lesznek megtalálhatóak. Tervben van még ezzel együtt, hogy foglalkozások is legyenek, minden technikával kapcsolatban, az üzletben. A másik ami már szintén félig megvalósult  az ékszerek külföldre való terjesztése, ami már elindult, Norvégiába, Svédországba, illetve Franciaországba, Németországba. Sőt még egy karácsonyi vásár is tervben van, amit szeretnék megvalósítani nagyon! 
Nagyon sokáig ezzel szeretnék foglalkozni, mert ebben találtam meg Önmagamat. Szeretem az embereket, szeretem, mikor egy-két ékszerem mosolyt csal az arcukra és jókat lehet beszélgetni egy vásár, illetve foglalkozás alkalmával. Nagyon jó érzés mikor közvetlenül lehet beszélgetni az érdeklődőkkel, hogy tanácsot, és ötletet kérnek Tőlem.
 






Itt így meg is szeretném köszönni Mindenkinek, hogy ennyien tagok vagytok az oldalamon, (nem is mertem álmodni sem, hogy egy év alatt ennyien leszünk) a jó beszélgetéseket, a rengeteg email-t, a hívást. A rendezvényeken a lelkesedést, és mindent amit kaptam Tőletek. Köszönöm Nektek.
 Köszönöm a lehetőséget! :)


Köszönöm, hogy válaszoltál, további sok sikert kívánok neked!:)
Elérhetőségért KATT ide!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése