2011. december 3., szombat

Interjú Kedy kreatívval!:)


Mai interjúalanyunk:  Kedy kreatív

Mióta foglalkozol ékszerkészítéssel?
2009 év végén készítettem először ékszert. Zsugorkával kezdtem, de még nem éreztem magam elég ügyesnek az eladáshoz. Azóta több technikát is kipróbáltam, és már elég kidolgozottnak érzem a termékeket ahhoz, hogy eladásra kerüljenek.
Milyen technikával/kkal dolgozol?
Dolgozom süthető gyurmával, zsugorkával, lamináló fóliával, újabban pedig gyöngyökkel is. Olyan ékszert is készítettem már, aminek gyurma volt az alapja, majd ezt decoupage-oltam. Mindegyik technikát szeretem, bár a legjobban talán a zsugorfóliát. Keresem a mintákat, hogy miből lehetne ékszert készíteni, de saját motívum is előfordul néha. 

Hol találkoztál először ezzel/kkel a technikával/kkal?
Többek munkáját figyelemmel kísértem, leginkább MadeForYou Dóri és Cseresznyéslány Kinga ékszereit csodáltam. A gyurmát Dórinál, a zsugorkát Kingánál láttam először. A laminált ékszereket magamtól kezdtem el készíteni még 2009-ben. Gyöngyökkel pedig szintén egyre többen foglalkoznak, sok helyről lehet ihletet meríteni. 
Mi volt az első ékszered, amit elkészítettél?
Az első termékem egy Mickey egeres fülbevaló volt, zsugorkából. 

Volt már kedvenc alkotásod, és ha igen mi volt az?
Több kedvencem is van, egyik a gyurmavíziló, ami nálam van még. Figurákat ritkán készítek, mert hiába álltam neki, sosem sikerültek. Ő számomra tökéletes lett, ezért tartottam meg. Azóta még két állatkát sikerült megformázni, de őket már nem érzem annyira hibátlannak.
A másik nagy kedvencem a Paddy and the Rats kitűző. Ők egy ír kocsmazenét játszó magyar zenekar, az énekest régebbről ismerem. A kitűző nála landolt :)
Hol szoktál alkotni?
Albérletben lakom, jelenleg egy egészen pici szobában. Nemrég költöztem át ide az előzőből, azóta még nem készítettem újabb termékeket, így nem tudom, hogy többek között pl. a sütő hogy fog funkcionálni a használat során. Elég szerencsétlen helyzet az albérlet, főleg mert a biztonság az egyik legfontosabb dolog számomra, de egy ideiglenes lakóhely ugye ezt nem adja meg. Sokkal nyugodtabban, több ihlettel tudnék dolgozni, ha lenne saját otthonom. 


Mi inspirál a munkáidban?
Leginkább a visszajelzések. Ha tudom mi tetszik az embereknek, könnyebben megy a munka. Előfordult már az is, hogy egy "unalmas" előadás hallgatása közben lett új ötletem. Egy ilyenből született pl. az egyik legújabb fülbevaló, a rejtvényes füli :)

Melyik korosztálynak szólnak a munkáid?
Leginkább a tizen- és huszonévesek vásároltak tőlem eddig, de a legutóbbi vásáron két nagyon fiatalka, talán öt év körüli kislány választott 1-1 terméket. Nem számít, hogy hány éves az illető, a lényeg, hogy tetsszen neki az ékszer :)
Milyen további terveid, ötleteid vannak, meddig szeretnél még ezzel foglalkozni?
Ameddig csak lehet. Szeretek alkotni. Nem ebből szeretnék megélni, egyrészt mert nem lehet, másrészt, mert nem szeretném kényszerből csinálni. Őszintén, néha nincs kedvem hozzá, vagy csak nem jön az ihlet. Ilyenkor hagyom, mert úgysem sülne ki belőle semmi jó. Most év végére karácsonyi játékot indítottam, amelyben 2in1 feltétel a Kedykreatív véleményezése is. Ahogy olvasgattam az eddigi válaszokat, sok építő kritikát kaptam, amiből majd új ötleteim             születnek.

Köszönöm hogy válaszoltál a kérdéseimre, további sok sikert kívánok neked!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése